Meno a priezvisko : Mgr. Miriam Matysová
Pracovná pozícia: samostatný odborný zamestnanec – psychológ
Vzdelanie:
1998 – Univerzita Komenského v Bratislave, Filozofická fakulta, odbor: psychológia
Odborná prax:
Psychologička CPPPaP od roku 1998 doteraz
Profesijné zameranie:
- poradenstvo zákonným zástupcom detí v oblasti psychického a sociálneho vývinu
- poradenstvo pedagogickým zamestnancom v oblasti psychického a sociálneho vývinu detí
- individuálna a skupinová psychologická diagnostika školskej spôsobilosti
- individuálne rozvíjajúce programy pre deti s odloženou školskou dochádzkou
- psychologická diagnostika žiakov s ťažkosťami v učení a správaní
- psychologická diagnostika detí so všeobecným intelektovým nadaním
- individuálne psychologické vedenie detí a žiakov s rôznymi emocionálnymi ťažkosťami
- realizácia preventívnych programov, besied a prednášok pre žiakov, učiteľov a rodičov
- realizácia programu FIE – Metóda inštrumentálneho obohacovania podľa R. Feuersteina
- metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pre psychológov školských zariadení výchovného poradenstva a prevencie (CPPPaP a CŠPP) Trenčianskeho kraja
- metodické vedenie a organizácia pracovných stretnutí pedagogických pracovníčok
materských škôl okresu Trenčín
Ďalšie vzdelávanie (kurzy a školenia):
-
- Grafomotorika (PhDr. Heyrovská)
- Dielčie oslabenie výkonu (Mgr. Eliášová)
- Diagnostika a náprava dyskalkúlie (PaedDr. Novák)
- Diagnostika a reedukácia vývinových porúch učenia (PhDr. Zelinková)
- Efektívne riešenie konfliktov na školách (PPP Hlohovec)
- Identifikácia intelektovo nadaných detí (PhDr. Dočkal, CSc.)
- KUPOZ – program na rozvoj koncentrácie pozornosti (PhDr. Kuncová)
- Úzkostné poruchy v detstve (MUDr. Šuba, PhDr. Jánošíková)
- Sociálno-psychologický výcvik „Metodická príprava regionálnych metodikov – koordinátorov rovesníckych programov v SR (VÚDPaP)
- Autogénny tréning I. (MUDr. Hašto)
- Školenie v diagnostickej metóde WISC – III
- Školenie v diagnostickej metóde Woodcock – Johnson test kognitívnych schopností
- Neurobiologická podstata ADHD, autizmu a DMO; Jedlo ako terapia – Mgr. Naďová
- Sociálno-psychologický výcvik v supervízii modul B, C (VÚDPaP)
- Metóda merania symptómov a charakteristík zameraných na atmosféru v školách a rizikové javy/Trieda v kríze (DAP Services)
- Metóda diagnostikovania stavu a procesov vo vedomí jednotlivca/Hĺbkový snímok jednotlivca (DAP Services)
- Intenzívny kurz práce s terapeutickými kartami (Mgr. Anyalaiová, PhD.)
- Metóda rozvoja kognitívnych funkcií Reuvena Feuersteina – Program inštrumentálneho obohacovania I. (Autorizované tréninkové centrum metod prof. Feuersteina – Praha)
Iná odborná činnosť:
- realizátorka projektu „Dieťa s ADHD v poradenskom a edukačnom procese“
- lektorka MPC v rámci špecializačného inovačného štúdia pre výchovných poradcov – „Práca s nadanými žiakmi“ a „Nadané dieťa“
- lektorka MPC v rámci štúdia pre pedagogické pracovníčky materských škôl – „Psychológia predškolského dieťaťa“